Window on Korea

Se trata de una donación de libros realizada por la Biblioteca Nacional de Corea en el marco de “Window on Korea“. Este proyecto ha permitido dar a conocer la cultura y la historia de Corea del Sur. A lo largo de 10 años se han recibido unos 5000 volúmenes de diversa temática, a destacar los textos para el aprendizaje de la lengua coreana, en inglés y coreano, que aunque se destinan principalmente a estudiantes de Estudios de Asia Oriental están accesibles a cualquier usuario con curiosidad por Corea del Sur ya que entre los fondos hay una cantidad importante de películas, series y documentales en dvd y traducciones al castellano de obras literarias.

“Window on Korea” se encuentra en la Biblioteca de la Facultad de Estudios Sociales y del Trabajo (FEST), de la Universidad de Málaga.

Además, “Window on Korea” participa en la organización de la Semana de Corea.

This is a donation of books made by the National Library of Korea as part of the “Window on Korea” project. This project has made it possible to raise awareness of the culture and history of South Korea. Over the course of 10 years, some 5,000 volumes have been received on a variety of subjects, including texts for learning the Korean language, in English and Korean, which, although mainly intended for students of East Asian Studies, are accessible to any user who is curious about South Korea, as the collection includes a large number of films, series and documentaries on DVD and translations of literary works into Spanish.

“Window on Korea” is located in the Library of the Faculty of Social and Labor Studies (FEST), University of Malaga.

“Window on Korea” also participates in the organization of the Korea Week.

Diseño sin título
Programa 10 Aniversario Window on Korea - 210x148 - Interior